دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

چهارمرد

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ب.ظ

پادشاهی بخاطر اینکه هیچ فرزندی برای جانشینی نداشت، تصمیم میگیرد از بین جوانان هوشمند یکی را برای جانشینی انتخاب کند. چهارنفر از باهوشترین جوانان کشور را نزد وی می آورند. وی جشمان آنها را میبندد و علامتی بر روی پیشانی هرکدام میگذارد. سپس به آنان جنین میگوید میگوید:
علامت روی پیشانی هرکدام از شما یا به رنگ آبی است یا قرمز، پس از بازکردن جشمانتان، علامتهای روی پیشانی دوستان خود را ببینید. هرکس تعداد رنگهای قرمز بیشتر از آبی میبیند بایستد. آنگاه هر کس بتواند رنگ علامت پیشانی خود را به درستی حدس بزند، وی را به عنوان جانشین انتخاب میکنم.
سپس چشم هر چهار نفر را باز میکنند. همگی پس از دیدن علامت روی پیشانی دوستان خود، می ایستند. پس از مدتی طولانی تامل، سرانجام یکی از آنان اعلام میکند که رنگ علامت روی پیشانی وی قرمز است. پادشاه وی را به عنوان جانشین انتخاب میکند.
سؤال این است:
پادشاه رنگ علامت روی پیشانی هر یک از آن چهار نفر را چگونه انتخاب کرد و فردی که موفق شد، چگونه به درستی رنگ علامت روی پیشانی خود را فهمید