دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

چینش واژه‌ها

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۳۵ ب.ظ

در این بازی چندین واژه سه حرفی که بر روی محیط مستطیل (یا دایره) قرار دارند در کنار هم چیده شده‌اند.
هدف از این بازی این است که واژه های کنار هم یک حرف مشترک داشته باشند.
با جابجا کردن این واژه ها باید سعی نمائید که هر دو واژه کنار یکدیگر حداقل یک حرف مشترک داشته باشند.
به این ترتیب دو واژه به هم متصل میشوند. بنابراین هدف این است که کلیه واژه‌ها به هم وصل باشند.
برای جابجا کردن یک واژه، آن‌ را کشیده و بر روی واژه دیگری رها نمائید. در این صورت جای دو واژه با هم عوض میگردد.
برای مشاهده راه‌حل می توانید از منو گزینه راه حل را انتخاب کنید. با این کار خطوطی که واژه ها را به هم وصل نموده است به شما نشان داده میشود.
کافی است واژه‌هائی که با خط مستقیم به هم وصل هستند را کنار یکدیگر قرار دهید.
همچنین می توانید با کلیک بر روی پیکان راست یا چپ وسط صفحه ترتیب واژه ها را مشاهده کنید. البته بهتر است قبل از دیدن راه حل ابتدا قدری روی بازی فکر کنید.
 
بازی‌هائی که برایتان جالب است را می توانید از طریق منو به لیست بازیهای برگزیده اضافه کنید. همچنین میتوانید واژه‌های یک بازی را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا کپی کنید و برای آنها بفرستید. واژه‌های دریافتی از دیگران را نیز می توانید پس از کپی کردن از منوی پیست واژه‌ها بصورت بازی جدید نشان دهید و یا از منوی وردی دستی استفاده کنید.
 
در تنظیمات بازی میتواند بجای حروف فارسی از شکلک استفاده کرد. همچنین تعداد واژه‌ها از هشت تا شانزده قابل تنظیم است. شکل آرایش واژه‌ها را میتوانید دایره یا مستطیل انتخاب کنید. البته مستطیل فقط برای تعداد زوج واژه‌ها قابل انتخاب است.
 
در بالای صفحه شکلک هائی برای بازی جدید و نمایان کردن راه حل پازل وجود دارد.