دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

پادشاه ظالم

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ

پادشاه ظالمی ۱۰۰ نفر از اندیشمندان را به ستون یک به صف می کند. و بر سر هر کدام یک کلاه می‌گذارد که رنگ آن برحسب تصادف یا آبی بود یا قرمز. هیچ‌کس حق نگاه کردن به پشت سرش را نداشت و کلاه خود را نیز نمی‌توانست از سر بردارد و ببیند اما رنگ کلاه تمام نفرات جلوی خود را می‌توانست مشاهده کند و همچنین صدای نفرات پشت سر خود را نیز می‌توانست بشنود. از نفر آخر صف شروع می‌کنند به پرسیدن این پرسش که رنگ کلاه شما چیست. جواب می بایست یا آبی باشد و یا قرمز. هر جوابی غیر از این منجر به قتل تمام ۱۰۰ نفر می شد. جواب هر فرد ثبت می‌شد و در پایان کسانیکه جواب اشتباه داده بودند به قتل می‌رسیدند و آن‌ها که جواب درست داده بودند آزاد می شدند. ضمن مسابقه اگر کسی تقلب می‌کرد و یا علائمی را با هم رد و بدل می‌کردند و یا قاعده بازی را می شکست در این صورت تمام ۱۰۰ نفر را به قتل می رساندند. قبل از شروع به آن‌ها اجازه می‌داد با هم مشورت کنند و بعد از آن آن‌ها را به خط می کرد. سؤال این است که این ۱۰۰ دانشمند باهوش چه طرحی بریزند تا بیشترین تعداد آن‌ها از مرگ نجات پیدا کند؟

نظرات  (۱)

هر کس تعداد کلاه های آبی در جلوی خود را میشمارد بعلاوه ی تعداد بارهایی که نفرات قبلی گفتند "آبی" میکند سپس اگر عدد بدست آمده فرد بود میگوید آبی در غیراینصورت قرمز ، با این الگریتم فقط نفر اول ممکن است بمیرد.