دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ستاره پنج پر

سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ب.ظ

در این معمای بازی گونه هدف این است که ۹ عدد مهره را بر روی ۹ نقطه از ۱۰ نقطه موجود در شکل بگذاریم. برای گذاشتن هر مهره سه نقطه روی یک خط مستقیم را به ترتیب می شماریم و مهره را بر روی نقطه سوم قرار میدهیم. به عنوان مثال سه نقطه ۳، ۶ و ۹ هر سه بر روی یک خط مستقیم هستند، در این صورت میتوانیم از شماره ۳ شروع به شمارش کنیم و مهره را بر روی نقطه ۹ قرار دهیم. به علاوه شرط زیر را نیز رعایت کنیم:
نقطه شروع برای شمارش همواره باید نقطه ای خالی باشد، اما نقطه دوم می تواند خالی یا پر باشد.

نظرات  (۱)

ستاره ۵ تا قطر داره که هر قطر از ۴ تا نقطه تشکیل شده. اگر در هر قطر، از نقطه دوم شروع کنیم و روی نقطه چهارم مهره رو قرار بدیم، و بعد از نقطه ی اول شروع کنیم و روی نقطه سوم قرار بدیم حل میشه.