دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
خرداد

در تصویر فوق از خانه سبز رنگ حرکت کرده و به خانه بنفش رنگ برسید. جهت حرکت می تواند در یکی از شش جهت در امتداد اضلاع شش ضلعی باشد. قاعده حرکت به این صورت است که در هر خانه ای که هستید (در حال حاضر خانه سبز) به تعداد عدد نمایش داده شده در آن خانه می توانید در یکی از شش جهت حرکت کنید. البته باید حرکت در آن جهت ممکن باشد. مثلا در حال حاضر که در خانه سبز هستید که در آن عدد 3 نمایش داده شده است، می توانید در یکی از شش جهت به تعداد 3 خانه حرکت کنید. در خانه بعدی نیز همین عمل را باید تکرار کنید تا هنگامیکه نهایتا به مقصد (خانه بنفش رنگ) برسید. فکر می کنید حداکثر چند حرکت لازم است تا به مقصد برسید؟

۱۱
خرداد

در اینجا نیز مانند معمای قبلی باید از نقطه ورود (پیکان رو به بالا) وارد شوید و از محل خروج خارج شوید و درهائی که از آنها عبور میکنید باید بطور متناوب برنگ قرمز، آبی، قرمز، آبی ... باشد. یعنی پس از عبور از در آبی باید از در قرمز عبور کنید و بالعکس.

۱۱
خرداد

در تصویر فوق از محل ورود که با پیکان سیاه رو به بالا مشخص شده است شروع کنید و از محل خروج که با پیکان رو به پائین مشخص است خارج شوید. وقتی از یک در قرمز رنگ عبور میکنید، در بعدی که از آن عبور می کنید، باید به رنگ آبی باشد و هنگامیکه از یک در آبی رنگ عبور می کنید در بعدی باید قرمز باشد. بنابراین پس از عبور از یک در آبی، نمی توانید از در آبی بعدی عبور کنید و پس از عبور از یک در قرمز، از در قرمز بعدی نمی توانید گذر کنید. با رعایت این شرط سعی کنید از نقطه ورود وارد شده و از نقطه خروچ خارج شوید. البته لازم نیست از تمام درها عبور کنید.