دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

دانش

مطالب علمی، سرگرمی و معما های مختلف

نکته مهم در مورد منابع بکار رفته در این بلاگ: معماهای معرفی شده در این بلاگ اکثرا از منابع اینترنتی دیگر گرفته شده است و در این بلاگ بصورت ترجمه شده، و تعدیل شده مطابق با فرهنگ ایرانی و همراه با تصاویر کمکی ارائه شده است. با توجه به اینکه برای هر کدام از موضوعات منابع متعددی قابل ذکر است و بدرستی روشن نیست که نویسنده اصلی هر مطلب کدام منبع است، از ذکر منبع آنها خودداری شده است. این موضوع نباید موجب این تصور گردد که نویسنده و ابداع کننده این معماها خود اینجانب بوده است. در موارد خاصی که منبع کاملا مشخص بوده است آن منبع ذکر شده است.

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

حبس در کیوسک

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ب.ظ

شما در یک کیوسک کوچک چهارضلعی محبوس شده اید. بر روی هر یک از جدارهای کیوسک سوراخی است که می‌توانید دست خود را وارد آن کنید. در داخل هر سوراخ کلیدی است که دو وضعیت روشن یا خاموش دارد. داخل سوراخ را نمی‌توانید ببینید زیرا سوراخها به فاصله‌ای بالاتر از سر شما است. ولی می‌توانید دست خود را وارد سوراخ کرده و کلید را بزنید. از روی لمس کلیدها نمیتواند گفت که در وضعیت خاموش هستند یا روشن.

همزمان می‌توانید دست خود را در دو سوراخ وارد کنید و هردو کلید یا یکی از آن‌ها را بزنید و یا هیچکدام را نزنید. پس از زدن کلید تا وقتی که هر دو دست شما از سوراخها خارج نشده باشد هیچکدام از کلیدها عمل نمی کند. پس از آن اگر در اثر زدن کلیدها همگی آن‌ها وضعیت یکسانی پیدا کنند، قفل در کیوسک باز می‌شود و شما خارج می شوید. در غیر این صورت دیوارهای کیوسک با سرعت زیاد دور شما خواهد چرخید و پس از مدتی که آرام گرفت دیگر شما نمی‌توانید بفهمید که قبلاً کدام کلید ها را زده‌اید و کدام‌ها را نزده اید. در هر حال پس از هربار اشتباه و چرخش کلید بازهم می تونید آزمایش کنید و شانس خود را بیازمائید.
اکنون بفرمائید که حداکثر با چند بار اشتباه می تونید کلیدها را همسان کنید و از کیوسک خارج شوید؟ و هر بار با زدن چه کلیدهائی.